søndag den 7. marts 2010

Weekend...Bagsvinger

Så blev det weekend og der blev også lidt tid til at skrue i Suzukien. Har i løbet af ugen fået fat i lidt stumper, så bagsvinger og baghjul kan komme på.
"Nye" støddæmpere er skaffet fra Garage Danois. Dæmpere er i rigtig fin stand og skal bare have en tur med pussekluden og så skal fjedere males samme farve som cyklen, når den tid kommer.
Nyt afstandstykke til bagsvinger bliver fremstillet.
Nye bøsninger til bagsvinger. Fremstillet af den "lokale" smed.
Det skrider fremad med afstandstykket.
Ny bøsning monteret.
Støvhætte mm. klar til montering.
Fedt skal der til...
og mere fedt....
Så kom bagsvingeren på sammen med de nye støddæmpere.
Her er så det færdige resultat for i dag - Ja der sker da lidt. Nu må vi se hvad fremtiden bringer. Tror selv det bliver godt!!!

5 kommentarer:

  1. Hejsa

    Fin blog du har... Det er jo et spændende projekt.. ;-)

    Vi må ud og køre en tur engang.

    Mvh. Anders

    SvarSlet
  2. Hej Anders
    Ja det bliver spændende og se hvordan det ender ud, projektet.
    Lars og du må jo meget gerne kigge forbi, nnår i har tid.
    Mvh Bjørn

    SvarSlet
  3. Hey Bjørn Bruun!

    Det ser sgu godt ud - både siden og mc-arbejdet!

    Jeg kunne godt gøre brug af dine talenter i mit nyeste projekt ;o)

    Har købt mig en gammel XV 1000 SE, som jeg er ved at bygge lidt om på. Men jeg må indrømme, at både mit værksted og mine evner kommer lidt til kort, når jeg går i gang med metal-arbejdet. Vinkelsliberen og Dremelen kan jeg godt lige klare, og lidt bøjen og banken... men præcisionsskæring, tilpasning og svejsning... hmm...

    God vind, og jeg håber vi ses i den kommende sæson.

    Jebber

    SvarSlet
  4. Hej Jebber
    Tak for kommentaren :-). Så godt den anden dag, at du havde sat den gamle Goldwing til salg. XV 1000 SE, er det ikke den, som man tit ser, at der bygges om til stivstel?
    Håber også at vi ses i den nye sæson - regner ogsåp stærkt med, at jeg lige skal en tur forbi dig og se dit nye hus/garage :-)

    Håber ellers at alt er ved med fruen og den lille datter.

    /Bjørn

    SvarSlet
  5. Hej igen B.B.

    Jo, XV 1000 SE betegnes ofte Midnight Special og ombygges tit til stivt stel. Men de fleste du har set, har nok været XV 920, der er stort set magen til.

    Min skal nu ikke være stivstellet - det er jeg sgu for "gammel" til ;o) Men er i "fuld gang" med at (forsøge at) lave den om. I hvert fald får jeg tænkt en masse tanker. Synes selv jeg har nogle gode ideer, men det må jeg hellere fortælle dig om over en garage-kold, mens vi kan sparke dæk!

    Du er meget velkommen, hvis du skulle forvilde dig SÅ langt nord på.

    Jebber

    SvarSlet